Cum să mănânci bine?

cum să mănânci bine

  • Fructele si legumele trebuie sa constituie aproximativ o treime din dieta de zi cu zi si pot fi consumate ca parte din fiecare masa, dar ca si o gustare care te umple de energie. Cercetarile din domeniu arata ca acestea te protejeaza impotriva cancerului, a obezitatii si a diferitelor boli cronice, cum ar fi bolile de inima, toate datorita continutul unic de substante nutritive.
  • Painea, orezul, cartofi si pastele trebuie sa reprezinte aproximativ o treime din dieta ta datorita continutului de carbohidrati bogati in amidon, care reprezinta principala sursa de energie pentru organism. Te sfatuiesc sa alegi produsele care contin carbohidrati nerafinati si cereale integrale. Alimentele bogate in cereale integrale, substante nutritive si fibre au multe beneficii asupra sanatatii, iar persoanele care consuma cereale integrale sunt mai putin expuse la anumite tipuri de cancer, diabet si boli cardiace coronariene.
  • Produsele lactate ar trebui consumate cu moderatie datorita continutului ridicat de grasimi saturate. Cu toate acestea sunt o sursa importanta de calciu esentiala pentru sanatatea oaselor si a dintilor. Poti alege versiuni cu un continut scazut de grasimi.

Xenical Generico
Xenical Generico
0/5
4 Lei 133 Lei

Una din cele mai bune preparate pentru slăbire

Cumpăra »

Sfaturi pentru o alimentatie echilibrata: 

  • Consuma o varietate cat mai mare de alimente pentru a putea beneficia de toti nutrienti esentiali;
  • Echilibru este recomandat in tot ce consumi - prea mult sau prea putin poate fi la fel rau pentru organismul tau;
  • Tine cont de ceea ce iti doresti sa obtii in urma unei asemenea diete. Doresti sa slabesti sau sa mai pui cateva kilograme? Ca si sfat din experinta proprie, nu te limita la o simpla dieta (cateva sapatamani) pentru a avea rezultate. Schimbarea trebui sa fie de durata si vei vedea ca rezultatele vor aparea de la sine;
  • Astfel, in fiecare farfurie trebuie sa gasim produse cu un continut mai mare de amidon, legume, peste. Incearca sa elimini grasimile saturate si zaharul, consuma cat mai multe lichide si in special multa apa si nu rata micul dejun.

Starea de sanatate necesita, in primul rand, existenta unui status nutritional optim ce deriva din echilibrul obtinut intre necesarul si aportul energetic si nutritional. Fiecare dintre componentele acestei balante depinde, la randul sau, de o multitudine de factori, mai mult sau mai putin influentabili, ce pot fi modificati pe parcursul vietii. Existenta unui status nutritional optim promoveaza cresterea si dezvoltarea organismului, mentine starea de sanatate, permite desfasurarea activitatii zilnice si participa la protectia organismului fata de diverse injurii sau boli.
In determinarea statusului nutritional un rol aparte il detine balanta energetica a organismului, ce sta la baza stabilitatii ponderale si a echilibrului mediului intern. Pentru a putea functiona normal, organismul uman necesita un aport constant de energie, aport care se realizeaza prin intermediul principiilor alimentare. Sursa unica si indispensabila a supravietuirii organismului uman este, deci, energia continuta in alimente.

Director Firme